La metodologia de L’Escola Bressol “Els Belluguets”?
La metodologia de l’escola beu de diferents fonts, i tot i que no hi ha cap línia amb més pes que altre, pensem que la nostra és una proposta:
activa / oberta/ lliure/ motivadora / experimental i vivencial / socialitzadora/ diversificada / amb valors / amb límits i rutines / que té en compte els infants des de la seva vessant individual i alhora col·lectiva. I amb l’objectiu de tenir a l’escola infants feliços amb ganes d’explorar i provar.
De cares a les propostes que volem que trobin els infants als diferents espais de l’escola, busquem que siguin propostes obertes i lliures, i sovint també interedats. Busquem proposar microespais dins dels aules, el pati, les zones comunes que permetin als nostres infants desenvolupar totes les seves capacitats amb materials motivadors, i amb la seva pròpia experiència i el nostre acompanyament.
Alhora, procurem donar la màxima importància a les rutines i hàbits del dia a dia....moments que creiem que són del tot claus (i molt enriquidors) per al creixement integral dels nostres infants. Així doncs, donem molt de valor a compartir aquests moments quotidians.
Els nens tenen dret a ser reconeguts com a subjectes de drets individuals, jurídics, civils, socials: pòrtadors i constructors de cultures pròpies i en conseqüència participants actius en l’organització de la seva identitat, la seva autonomia i les seves competències, a través de la relació i les interaccions amb els iguals, amb els adults, amb les idees, amb les coses, i amb els esdeveniments diversos i imaginaris de mons en comunicació.
“LORIS MALAGUZZI”