L’equip educatiu
Infantil 0
Petits
Bones famílies! Volem acompanyar els infants partint d’una base plena d’afecte, amor, tendresa, abraçades, mirades, valors i molt de temps; respectant el ritme de cada un d’ells i elles i les seves característiques individuals que els fan ser tan especials. Què farem? Riure i plorar, jugar i cantar, caure i aixecar-nos, observar i manipular, i sobretot, gaudirem d’aquest curs i de tots vosaltres amb molta tranquil·litat i amb la calma necessària per ajudar-los a descobrir-se a sí mateixos, als altres i al seu entorn.
“L’infant no juga per aprendre però aprèn perquè juga”. (Jean Piaget)
Infantil 1
Mitjans
Benvinguts al nostre petit gran món! Un món ple de plors i somriures, crits i xiuxiueigs, obstacles i superacions, calma i emocions. Un món ple de jocs descobriments, creacions, vivències, experiències, sorpreses, aprenentatges, frustracions, èxits, riures, reptes, i sobretot, un món ple d’amor i respecte! Volem...una escola acollidora on les famílies i els infants s’hi sentin segurs, feliços i respectats com si fossin a casa.
“La meva escola és la meva segona casa, però la meva casa és la meva primera escola” (Genoveva Hi González)
Infantil 2
Grans
Estimades famílies, durant l’últim curs de l’escola bressol desitgem que els vostres infants aconsegueixin l’autonomia que tant feliços els fa; que aprenguin a gestionar les emocions i que pugui expressar allò que els passa. El nostre objectiu és col·laborar plegats: escola, infant i famílies, creant moments, espais i temps per tal que sigui un infant segur, feliç, escoltat, acompanyat i respectat en totes les etapes de la seva vida i, sobretot, estimat. Estem orgulloses dels nostres infants, de veure la seva cara de felicitat quan aconsegueixen superar-se i la seva satisfacció quan són capaços de fer tot el que es proposen. Estem encantades d’acompanyar-los durant aquest meravellós procés de fer-se i sentir-se “grans”. La nostra gran fita no és aplanar el camí sinó preparar-lo per l’infant.
“L’art d’ensenyar és l’art d’ajudar a descobrir”. (Mark Van Doren)
Equip Educatiu
Cuina
Bones! Us dono la benvinguda a la nostra cuina, i us vull dir que estic molt contenta de poder treballar amb uns productes, espais i materials com els que tinc al meu abast...però el que més m’agrada es veure els nens i nenes de l’escola com mengen el que els preparo, sentir com parlen al menjador quan dinen i, sobretot, quan venen a veure’m a la cuina per preguntar-me “què hi ha per dinar?” o si els hi puc ensenyar què estic preparant.
Equip Educatiu
Direcció
Bones famílies! M’il·lusiona poder-vos donar la benvinguda i mostrar-vos un pessic de l’escola. Per mi és un orgull poder presentar-vos un equip humà increïble i uns espais i instal·lacions pensades al mil·límetre per acollir als vostres fills i filles. Aquí a Belluguets ens mou el benestar dels nostres infants, que trobin a l’escola un ambient tranquil i còmode on poder desenvolupar les seves capacitats i inquietuds, en un entorn que els proporcioni seguretat i afecte. Un cop cobertes les necessitats fisiològiques bàsiques dels nens i nenes, donem molta importància al dia a dia que està ple d’aprenentatges que ens ajuden a anar agafant seguretat i confiança en nosaltres mateixos; i curiositat per anar explorant, descobrint, i mica en mica entendre el món que ens envolta. Compartir, expressar i saber comunicar-nos és part important de la nostra etapa i volem fer-ho plegats. És un camí preciós i ens sentim molt afortunades de poder fer-lo junts! Us animo a coneixe’ns una mica més.....a través del que us ensenyem en aquest blog.
Objectius a aconseguir
a través de la motivació i curiositat, basant-se en l’observació directa i experimental.
- Identificar-se com a persona, assolir el grau de seguretat afectiva i emocional corresponent al seu moment maduratiu, i esforçar-se per manifestar i expressar les pròpies emocions i sentiments.
- Establir relacions afectives positives, comprenent i apreciant progressivament el seu entorn immediat, iniciant-se en l’adquisició de comportaments socials que facilitin la integració en el grup.
- Participar amb iniciativa i constància en les activitats quotidianes d’alimentació, repòs, i higiene personal, iniciant-se en la pròpia autonomia i orientant-se en les seqüències temporals quotidianes i en els espais que li són habituals.
- Comprendre el llenguatge adult i dels altres infants, comunicar-se i expressar-se a través del moviment, el gest, el joc i la paraula, amb una progressiva millora del llenguatge oral.
- Dominar progressivament el cos i l’adquisició de noves habilitats motrius, augmentant la seva autonomia en els desplaçaments, en l’ús dels objectes i l’orientació en l’espai quotidià.
- Actuar sobre la realitat immediata, descobrir-ne l’organització a partir de les seves pròpies vivències i establir relacions entre objectes segons les seves característiques perceptives.
- Projectar les pròpies vivències a través de l’activitat lúdica, i anar-les representant a través d’un incipient joc simbòlic.
- Iniciar-se en la descoberta i l’ús del llenguatge corporal, matemàtic, musical i plàstic.